Komunikaty od członków

Zachęcamy do zapoznania się z komunikatami publikowanymi przez członków Polskiego Związku Producentów Leków Bez Recepty.

Polacy pracują pomimo przeziębienia

Aż 69% Polaków idzie do pracy pomimo przeziębienia lub grypy. Niezależnie od tego, że 76,2% jest z tego powodu sfrustrowanych, a 71% badanych wie, że choroba zmniejsza efektywność ich pracy, w dalszym ciągu podejmujemy decyzję, aby dotrzeć do biura. Jak wynika z badania Vicks Global Survey, aż 63,9%  badanych twierdzi, że zaraziło się od kolegi...

BayLab wyróżniony w konkursie „Popularyzator Nauki”!

3500 uczestników, kilkaset godzin zajęć, społeczność 4 tysięcy fanów – oto bilans dwóch lat istnienia salonu popularno-naukowego BayLab. Program edukacyjny „Making Science Make Sense”, realizowany w salonie multimedialnym BayLab, a także jego partnerzy, otrzymali wyróżnienia w najstarszym konkursie popularyzacji nauki w Polsce! BayLab to multimedialny salon, w  którym firma Bayer – zatrudniająca na całym świecie...

Festiwal Nauki w BayLab!

Salon popularnonaukowy BayLab zaprasza na warsztaty familijne „Zupa, pompa i odrobina hydrauliki“. Uczestnicy dowiedzą się jak pracuje serce i z czego zbudowana jest krew. Adepci nauki doświadczą też zaskakujących złudzeń optycznych! Zaproszone są całe rodziny: uczestnicy od 7 do 107 roku życia. Poprzednia edycja Festiwalu Nauki w BayLabie przyciągnęła tłumy uczestników. Również w tym roku...

Rozmowa z Hubertusem Cranzem na temat polskiego rynku i europejskich trendów w zakresie odpowiedzialnego samoleczenia

Czy kraje członkowskie zrzeszone w AESGP mają strony podobne do polskiej strony odpowiedzialneleczenie.pl? W ubiegłym roku hiszpańska organizacja uruchomiła podobną stronę promującą leki OTC i samoleczenie. Każdy kraj ma swój model ale wspólną cecha jest informowanie i edukowanie konsumentów i specjalistów z sektora ochrony zdrowia. Jak wygląda reklama aptek na rynku europejskim, czy w którymś...

Podsumowanie roku 2013 IMS

Wartość całego rynku farmaceutycznego w 2013 roku wynosiła ponad 24,129 mld złotych (liczone w cenach końcowych dla pacjenta). Na tę kwotę składa się sprzedaż leków na receptę (RX) oraz leków bez recepty OTC (w tym: leki, suplementy diety, artykuły medyczne oraz kosmetyki apteczne). Wartość segmentu produktów OTC w 2013 r. osiągnęła 8,869 mld złotych (liczone w cenach końcowych dla...

Rynek OTC czerwiec 2013

W ostatnich 12 miesiącach kończąc na czerwcu 2013 roku rynek OTC osiągnął prawie 7% tempo wzrostu, w  pierwszym półroczu 2013 r. dynamika sięgnęła nawet 13%. Główny powodem tak dużego tempa wzrostu była duża ilość infekcji i w związku z tym wzmożony ruch w aptekach i duże wzrosty sprzedaży produktów bez recepty, sezonowych, stosowanych w leczeniu...

Członkowie pasmi

A&D Pharma
Aboca
Adamed
Bayer
Biocodex
GSK
logo-gsk
JNJ
logo-jnj
KF
KLOSTERFRAU
Omega
logo-omega-pharma
Pfizer
logo-pfizer
Polpharma
Queisser Pharma
RB
logo-rb
Sanofi
logo-sanofi
Takeda
TEVA
logo-teva
USP Zdrowie
Verco
verco
Walmark