Wirtualna rzeczywistość w służbie nauk przyrodniczych

baylab vr„Czy w żołądku mamy cytrynę? – czyli jak działa przewód pokarmowy” – to nowy cykl warsztatów, organizowany przez firmę Bayer w Salonie Zdrowia Baylab. Po raz pierwszy – z wykorzystaniem technologii Virtual Reality.

Od listopada uczestnicy warsztatów będą mieli dostęp do trzech modułów aplikacji wirtualnej rzeczywistości, umożliwiających wyprawę do wnętrza ludzkiego organizmu. Pierwszy z modułów oferuje możliwość obejrzenia oka od środka, druga to wycieczka przez układ krwionośny do mózgu, trzecia pozwala na obserwowanie z bliska flory bakteryjnej w układzie pokarmowym człowieka.

Wyprawa do wnętrza organizmu
Przed użytkownikiem stawiane są różnorodne wyzwania  wymagające refleksu, spostrzegawczości oraz dobrze rozwiniętego zmysłu równowagi. Zaangażowane będą niemal wszystkie zmysły – i ciało: uczestnik schyla się, podnosi wirtualne obiekty, przenosi je i rozciąga.

Wszystkie aplikacje łączą walory edukacyjne z rozrywkowymi: zostały przygotowane specjalnie dla firmy Bayer jako nowoczesne i atrakcyjne narzędzie popularyzatorskie dla osób w różnym wieku. Scenariusz każdej aplikacji opracowali wspólnie specjaliści z zakresu medycyny, interaktywności i „gamingu”. Wirtualne otoczenie zachwyca grafiką, oczarowuje interaktywnością, a podane w ten sposób informacje zapadają na długo w pamięć.

Aplikacje przygotowano zgodnie z najnowszymi kanonami sztuki VR przez polską utytułowaną firmę Immersion. Obsługujący je sprzęt HTC Vive, dostępny dla uczestników warsztatów w Baylab, należy do najbardziej zaawansowanych zestawów do wirtualnej rzeczywistości dostępnych na rynku.

4 lata Baylabu
To już ósmy sezon multimedialnych warsztatów popularno-naukowych w warszawskim Salonie Zdrowia Baylab, uruchomionym w 2012 roku. Spotkania odbywają się w ramach cyklu Naukowych Sobót i skierowane są do dzieci i młodzieży od ósmego roku życia. Dotychczas w warsztatach wzięło udział ponad 17.000 gości, uczestniczących w  zajęciach nt. bioróżnorodności, kardiologii, okulistyki, onkologii, weterynarii. Pod okiem moderatorów, studentów kierunków medycznych i przyrodniczych, dzieci prowadzą szereg praktycznych ćwiczeń laboratoryjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii oraz mogą przyjrzeć się z bliska zjawiskom chemicznym, fizycznym i biologicznym otaczającego świata. Udział w warsztatach jest bezpłatny. Obowiązuje rejestracja na stronie: www.baylab.bayer.com.pl Dalsze informacje również tu: www.fb.com/BaylabPolska

Głosowanie na najlepsze inicjatywy edukacyjne
W uznaniu dorobku Baylabu, organizacja pozarządowa Forum Odpowiedzialnego Biznesu i jej eksperci zakwalifikowali Baylab do pierwszego w Polsce zestawienia „Edukacyjne działania biznesu. Lista najbardziej znaczących inicjatyw” – obok 50 innych projektów. Do 13 listopada można oddać swój głos na wybrane projekty edukacyjne: http://glosowanie.odpowiedzialnybiznes.pl/

Dotychczas Baylab był wyróżniany w takich konkursach, jak Dobroczyńca Roku, Popularyzator Nauki czy Słoneczniki.

 

Kontakt:
Monika Lechowska-Wróbel
Head of Communications Bayer CEE
tel. 22 572 35 16
Email: monika.lechowska@bayer.com

Biuro Prasowe Bayer
Aleksandra Stasiak, Omega Communication
tel. 22 854 16 21, 602 115 401
Email: astasiak@communication.pl

 

Bayer: Science For A Better Life
Bayer to międzynarodowa firma działająca w obszarach Life Science: ochrony zdrowia oraz rolnictwa. Produkty i usługi Bayer mają na celu przynoszenie ludziom korzyści i ulepszanie jakości ich życia. Bayer tworzy wartość poprzez innowacje, wzrost i zapewnianie wysokich zysków. Będąc firmą odpowiedzialną społecznie, Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju. W roku podatkowym 2015, grupa Bayer zatrudniała 117 000 pracowników, a wysokość sprzedaży wyniosła 46,3 mld €. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,6 mld €, a wydatki na badania i rozwój 4,3 mld €. Powyższe dane obejmują wyniki dywizji wysokospecjalistycznych materiałów, która weszła na giełdę 6 października 2015 jako nowa firma Covestro.

 

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.bayer.com.pl
Odwiedź nas na Facebooku: http://www.facebook.com/Bayer, na Twitterze: https://twitter.com/Bayer, na YouTube: http://www.youtube.com/user/BayerPolska

 

Oświadczenia dotyczące przyszłości
Niniejszy komunikat prasowy może zawierać dotyczące przyszłości oświadczenia opierające się na aktualnych założeniach i prognozach Grupy Bayer lub zarządów poszczególnych podgrup. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą spowodować znaczące różnice pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a wartościami szacunkowymi zawartymi w niniejszym dokumencie. Do czynników tych należą również te, które zostały opisane w publicznych sprawozdaniach firmy Bayer dostępnych pod adresem www.bayer.com. Firma nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizację takich dotyczących przyszłości oświadczeń ani za porównywanie ich zgodności z jakimikolwiek przyszłymi wydarzeniami.

Pliki do pobrania

Członkowie pasmi

A&D Pharma
Aboca
Adamed
Bayer
GSK
logo-gsk
JNJ
logo-jnj
KF
KLOSTERFRAU
Omega
logo-omega-pharma
Pfizer
logo-pfizer
Pierre Fabre
logo-pierre-fabre
Polpharma
RB
logo-rb
Sanofi
logo-sanofi
Takeda
TEVA
logo-teva
USP Zdrowie
Verco
verco
Walmark