BayLab wyróżniony w konkursie „Popularyzator Nauki”!

3500 uczestników, kilkaset godzin zajęć, społeczność 4 tysięcy fanów – oto bilans dwóch lat istnienia salonu popularno-naukowego BayLab.

Popularyzator Nauki_gala (67)

Program edukacyjny „Making Science Make Sense”, realizowany w salonie multimedialnym BayLab, a także jego partnerzy, otrzymali wyróżnienia w najstarszym konkursie popularyzacji nauki w Polsce!

BayLab to multimedialny salon, w  którym firma Bayer – zatrudniająca na całym świecie 14 000 naukowców – dzieli się innowacjami i wiedzą z pasjonatami nauki.

Wyboru finalistów dokonała kapituła pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera, prezesa Polskiej Akademii Nauk. Do tegorocznej edycji konkursu nadesłano blisko 70 zgłoszeń. Bayer Sp. z o.o. otrzymał wyróżnienie w kategorii „Sponsor popularyzacji”. Otrzymały je również dwa współpracujące z BayLabem koła studenckie: Chemiczne Koło Naukowe Flogiston z Politechniki Warszawskiej oraz Studenckie Koło Naukowe przy I Katedrze i Klinice Kardiologii WUM.

„Popularyzator Nauki”, organizowany przez serwis „Nauka w Polsce” Polskiej Agencji Prasowej i Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, jest najstarszym konkursem, w którym nagradzani są uczeni, ludzie mediów, instytucje oraz społecznicy.

BayLab podsumowuje 2014
BayLab istnieje od 2012. Kończący się rok przyniósł nowe inicjatywy.

  • Świetnie przyjęto „Naukowe Czwartki”: warsztaty popularnonaukowe o formule familijnej.

Z największym zainteresowaniem spotkały się zajęcia „Zupa, pompa i odrobina hydrauliki, czyli krew, serce i krążenie” oraz „Co potrafią nasze oczy, gdy są zdrowe i czego nie potrafią, gdy zachorują?”. Przyciągnęły one całe rodziny – rodzice i dziadkowie wraz z dziećmi i wnukami korzystali ze wszystkich atrakcji salonu. Część laboratoryjna salonu pozwala na własnoręczne przeprowadzanie szeregu doświadczeń i pracy ze sprzętem laboratoryjnym i odczynnikami. W części multimedialnej salonu można obejrzeć filmy popularnonaukowe 3D. Hitem salonu jest stół dotykowy z wieloma aplikacjami.

Tu nauki można dotknąć, eksperymentować, poznać fascynujące zjawiska – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Komunikacji w firmie Bayer – Pokazujemy związki nauki z życiem codziennym i to, w jaki sposób zdobycze ludzkiego umysłu mogą wpływać na jakość życia każdego z nas.

  • Po raz pierwszy zorganizowano również zajęcia w ramach stołecznej akcji „Lato w Mieście”.

BayLab, niezmiennie, był miejscem debat na aktualne tematy społeczne – w 2014 roku motywem były badania opinii Polaków nt. poczucia kontroli i wpływu na własne zdrowie.

Na 2015 rok zaplanowano kolejne nowości.
Chcemy jeszcze bardziej otwierać się na entuzjastów nauki, dlatego przygotowujemy więcej familijnych warsztatów, również w formule mobilnej i plenerowej. Opracowujemy nowe tematy zajęć i kolejne multimedialne pomoce edukacyjne – zapowiada Monika Lechowska.

BayLab działa po patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Politechniki Warszawskiej i Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Patronem medialnym salonu jest portal CrazyNauka.pl

Dalsze informacje: www.baylab.bayer.com.pl oraz www.facebook.com/BayLabPolska

Członkowie PASMI

Aboca
Adamed
Bayer
Biocodex
GSK
Haleon
IPSEN
IPSEN
JNJ
logo-jnj
KF
KLOSTERFRAU
MagnaPharm
Omega
logo-omega-pharma
P&G Health

P&G Health

Polpharma
Polski Lek
RB
logo-rb
Sanofi
logo-sanofi
TEVA
Teva Polska
TZF

<TZF

USP Zdrowie
Verco
verco

Członkowie Wspierający