Johnson&Johnson otwiera w Warszawie swoje pierwsze naukowo-badawcze centrum doskonałości

Firma Johnson & Johnson Poland, spółka należąca do grupy Johnson & Johnson Family of Consumer Companies, uroczyście otworzyła wczoraj w Warszawie Globalne Centrum Badań i Rozwoju Biomedycznej Informacji Sektora Konsumenckiego (CoBIC), podkreślając tym swoje zaangażowanie w rozwój i badania nad innowacjami. CoBIC to pierwsze naukowo-badawcze centrum doskonałości sektora konsumenckiego w historii firmy. Do jego głównych zadań należeć będzie przyspieszanie i doskonalenie cyklów innowacji poprzez przetwarzanie, analizowanie i raportowanie informacji niezbędnych do rozwoju swoich produktów.

W CoBIC zatrudnienie znajdą eksperci w obrębie biznesu, nauki i analizy danych. Ich praca koncentrować się będzie na rozwoju, rejestracji i wprowadzaniu do sprzedaży nowych produktów z zakresu zdrowia i higieny osobistej firmy Johnson & Johnson na całym świecie. Nowoczesna siedziba CoBIC zapewniać będzie wsparcie w obszarach regulacji, operacji klinicznych, laboratoryjnych systemów informacyjnych oraz spraw medycznych. Placówka stanowić będzie niezwykle ważny punkt kontaktowy dla wszystkich oddziałów firmy na całym świecie.

„Polska posiada ogromną pulę niezwykle utalentowanych pracowników i jest miejscem, w którym nieustannie rozwija się innowacje” powiedział Frank Konings, dyrektor operacyjny Johnson & Johnson Consumer „Dodatkowo, godziny pracy w Polsce nakładają się na godziny pracy we wszystkich naszych centrach badawczo-rozwojowych na całym świecie, co zdecydowanie pomaga w globalnej integracji i usprawnieniu pracy. Inaugurując CoBIC, chcemy stać się integralną częścią podmiotów rozwijających naukowy potencjał Polski i tworzyć większą wartość dla tych, którym służymy na całym świecie”.

Polski, 38-milionowy rynek zbytu jest jednym z największych w Unii Europejskiej. Korzystna lokalizacja w centrum kontynentu umożliwia optymalny eksport towarów i usług do wszystkich krajów europejskich i dotarcie do ponad 500 milionów konsumentów. Johnson & Johnson ściśle współpracowało z Urzędem m.st. Warszawy, by otworzyć i rozbudować kampus CoBIC na terenie centrum biznesowego Wiśniowy Business Park. Dzięki temu możliwe było stworzenie dodatkowej, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie placówki, stacji rowerów miejskich, umożliwiającej zatrudnionym wygodny dojazd do pracy.

„Tworzenie innowacji jest jednym z kluczowych celów nowej strategii dla Warszawy do roku 2030. Tym bardziej cieszy nas, że kolejna duża firma zdecydowała się skorzystać z potencjału naukowo-
-badawczego oferowanego przez Warszawę”, powiedział Michał Olszewski – Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. „Ten rodzaj inwestycji jest niezwykle istotny nie tylko ze względu na tworzenie nowych, wyspecjalizowanych miejsc pracy, ale ma również stymulujący wpływ na całe środowisko badawczo-rozwojowe. Wierzymy, że CoBIC przyciągnie nowe talenty, które zwiększą potencjał branży w tej części Europy”.

Za opracowanie strategii i działanie CoBIC odpowiada Jean-François Porracchia, poprzedni szef ośrodka badawczo-rozwojowego firmy w Val de Reuil we Francji, który w Johnson & Johnson pracuje od 19 lat. On i jego zespół byli silnie wspierani przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, która zapewniła profesjonalne doradztwo lokalizacyjne na wszystkich etapach procesu decyzyjnego i ułatwiła akomodację Johnson & Johnson Consumer w Warszawie. CoBIC będzie współdzielił swoją przestrzeń z innymi zespołami zatrudnionymi w Johnson & Johnson (m.in. z firmy Janssen i działów sprzętu medycznego). Docelowo w CoBIC zatrudnienie znajdzie 90 osób.

 

Kontakt dla mediów:
Toneisha Friday
+1 908-938-9146
tfriday3@its.jnj.com

Tomasz Cichocki
+ 48 667 739 785
tomasz.cichocki@ogilvypr.pl

Członkowie pasmi

A&D Pharma
Aboca
Adamed
Bayer
Biocodex
GSK
logo-gsk
JNJ
logo-jnj
KF
KLOSTERFRAU
Omega
logo-omega-pharma
Pfizer
logo-pfizer
PKL

Polpharma
Queisser Pharma
RB
logo-rb
Sanofi
logo-sanofi
Takeda
TEVA
logo-teva
USP Zdrowie
Verco
verco
Walmark